טיפים מעולים לבניית עמוד נחיתה מנצח

עמוד נחיתה – מזה בכלל?
עמוד נחיתה הוא האמצעי השיווקי הראשון אשר אליו מגיע הלקוח הפוטנציאלי, מה שהופך אותו לבסיסו של כל קמפיין פרסומי כמעט.
תפקידו להניע את הצרכן להוציא לפועל פעולה כלשהי אותה המשווק רוצה שיעשה, כשהדגש כאן הוא על פעולה אחת בלבד! (במקרים מסוימים אולי פעולה ראשית ופעולה משנית אך לא מעבר לכך). קיימות שלל פעולות שניתן לבצע באמצעות עמודי נחיתה: הרשמה לשירות, לרשימת דיוור או מאגר חברי מועדון, מילוי אמצעי ליצירת קשר עם המוכר, פרסום אודות שירות/מוצר או רכישה של מוצר מסויים.

 

למה צריך את זה?
מדי יום אנחנו נחשפים לשלל תוכן שיווקי ומידע מקודם באינטרנט. בתוך הזרם האינסופי הזה עמודי הנחיתה הם דווקא אמצעי שיווק ממוקד במיוחד ועל כן גם יעיל מאוד. עמוד הנחיתה מאפשר לנו לתפוס את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי לזמן קצר ולהניע אותו לביצוע פעולה ספציפית. בדרך כלל נגיע אליו מתוך באנר שמתייחס למוצר או רעיון ספציפי שאנחנו מעוניינים לשווק, ושם נוכל למצוא הרחבה ממוקדת באותו עניין, במקום לשלוח את הלקוח לאתר או לעמוד העסקי, שם אנחנו עלולים "לאבד" אותו.

אז מאיפה מתחילים?
כמו בכל קמפיין שיווקי כדאי לכם להבין מספר נקודות לפני שיוצאים לדרך, לשם כך שאלו את עצמכם:

  • מה הפעולה אותה אנו רוצים שיבצע הלקוח הפוטנציאלי?
  • מה מצפה הלקוח למצוא?
  • כיצד יוצרים פעולה המחברת בין רצון הלקוח לבין רצון המשווק?

השאלות האלו אולי נשמעות לכן מובנות מאליו, עם זאת שלל עמודי הנחיתה הקיימים ברשת יעידו אחרת.
מחקר מקדים ובירור התשובות לנקודות הכתובות למעלה יסייעו לכם להבין מי קהל היעד שלכם ויהוו מפתח לבניית עמוד נחיתה מוצלח. באמצעות חשיבה על הלקוח הפוטנציאלי תוכלו לאפיין ביתר קלות ובאופן ממוקד הצעה שמתאימה לו באופן ספציפי ועל הדרך תוכלו גם לנסח עבורכם מה המטרות שאתם רוצים להשיג ואיזה מידע צריך להכיל עמוד הנחיתה שלכם.

 

יש לכם 3 דקות לשכנע, קדימה לעבודה!
אז איך ניצור עיצוב שמניע לפעולה? כיצד נייצר מסר ברור וממוקד שמקל על המשתמש לבצע את הפעולה אותה אנחנו מכוונים אותו לייצר?
לשם כך ליקטת עבורכם מספר דגשים עליהם כדאי להקפיד בבניית עמוד נחיתה;

כותרת ראשית אטרקטיבית
זהו החלק שצריך להיות הבולט ביותר, זו ההזדמנות שלכם לתפוס את תשומת ליבו של הקורא ולגרום לו להבין שהגיע למקום הנכון ושכדאי לו להישאר ולהמשיך לקרוא. צרו כותרת קצרה וקולעת שכולם יוכלו להבין.
כותרת משנה
לרוב תגיע לרוב תחת הכותרת הראשית. תפקידה לייצר סקרנות שתמשוך את המשתמש להמשיך ולקרוא את התוכן.
רצוי לשמור על שפה אחידה וזורמת על מנת ליצור רצף הגיוני. צרו סקרנות כלפי המוצר/השירות שלכם, ופרטו למה בדיוק אתם מתכוונים. אם התוכן שלהם יהיה עמום או מסורבל אף אחד לא יישאר לקרוא אותו עד סופו.

דוגמא: כותרת ראשית ומשנית בעמוד נחיתה שנבנה עבור הלקוח בייבי בוקה

בייבי בוקה

קריאה לפעולה (Call to Action)

זוהי המטרה הסופית של עמוד הנחיתה שלכם – החלק בו אתם מכוונים את הלקוח הפוטנציאלי לבצע את הפעולה בה אתם חושקים, לצורך זה חשוב להשתמש בכפתור קריאה לפעולה מזמין, בולט וברור.
הבליטו את הכפתור ביחס לכל שאר האלמנטים בדף שלכם, לשם כך כדאי לבדוק גרסאות שונות של צבע/גודל/מיקום כך שהמשתמש יבחין בו מיד ולא לחפש אותו. כשיש אפשרות והדף הוא מתמשך רצוי ליצור יותר מכפתור אחד, כך תוכלו ליצור עבור המשתמש מספר הזדמנויות שונות לביצוע הפעולה.

דוגמא להנעה לפעולה – מתוך עמוד הנחיתה שנבנה עבור הלקוח אגוז הכפר

אגוז הכפר
יתרונות ותועלות
זוהי למעשה פסקת השכנוע בה יש לכם את ההזדמנות לפרט את רשימת היתרונות הנובעות משימוש במוצר/שירות שלכם ולהסביר למשתמש מדוע אתם הכי מתאימים לעזור לו. כתבו בגוף שני במקום גוף ראשון – נסו להציג את התכונות שלכם כיתרונות, אל תכתבו יותר מידי על עצמכם,. טעות נפוצה של משווקים היא להתמקד בפירוט אודות התכונות של המוצר ופחות על היתרונות והערך שהמוצר נותן. במקום זה ספרו ללקוחות מה הם יכולים להרוויח, מה הערך המוסף שיקבלו אם יפנו דווקא אליכם, ואיך החיים שלהם ישתפרו בעזרת המוצר/שירות שאתם משווקים.
הוכחות
כל מה שיוכיח שקיימים אנשים משתמשים ואפילו אוהבים את המוצר/השירות שלכם. חשוב להוסיף לעמוד הנחיתה שלכם כל אמצעי שיכול לשכנע את המשתמשים ולחסוך מהם מלבצע סקר שוק. השתמשו באמצעים ויזואליים משכנעים כגון: המלצות של לקוחות, סטטיסטיקות, תמונות, ביקורת משתמשים, ציטוטים מהעיתונות, ראיונות עם דמויות מוכרות, בנוסף תוכלו לצרף גם אמצעים ויזואליים כמו למשל לוגו של החברות עבורן סיפקתם שירות, תמונות של משתמשים מרוצים וכו'.
כדאי למקם את ההמלצות בסוף הדף או בסמיכות לכפתור הקריאה לפעולה.

דוגמא: פירוט אודות הסדנא והמלצות בעמוד נחיתה שנבנה עבור הלקוחה שרון שפרינגר – מטפלת באומנות

שרון שפרינגר 2

עיצוב נקי ושימוש בתמונות ברזולוציה גבוהה
דף הנחיתה שלכם הוא אחת האינטראקציות הראשונות של הלקוח הפוטנציאלי שלכם עם המוצר/השירות שלכם, לפיו ישפטו אתכם ולכן העיצוב שלו חייב להיות יפה ויזואלית ויצור חווית קריאה נעימה. הקפידו על עיצוב נקי וברור שלא חוסך במידע מצד אחד ומצד שני לא מעמיס בפרטים. לצורך זה הקפידו להשתמש בצבעים נעימים, תמונות איכותיות עדיף מקוריות ומפתיעות או אותנטיות ואפילו סרטון קצר וקולע.

דוגמא נוספת מתוך עמוד הנחיתה של שרון שפרינגר – מטפלת באומנות

שרון שפרינגר

קביעת האורך המומלץ
משווקים רבים נוטים לחשוב שדף נחיתה קצר הוא עדיף כדי לחסוך מהמשתמשים לגלול למטה. אבל מחקרים הוכיחו שזה פשוט לא מדויק. האמת היא שאנשים עוזבים עמודי נחיתה בגלל חוסר עניין ולא בגלל אורך התוכן.
אז איך נדע באיזה גודל לבחור? כלל אצבע שעובד הוא – ליצוא התאמה לגודל הפעולה שאתם מנסים להניע. אם אתם שואפים לבצע את המכירה בטלפון ולצורך כך מבקשים מהמשתמש להשאיר פרטי מייל בלבד לא חייבים להאריך, אך אם אתם מנסים לחסוך בדיוק את זמן ההסברים בטלפון כדאי ושווה לפרט אודות המוצר/השירות.
התאמה למובייל
זהו סעיף חשוב ביותר, מובן מאליו לעוסקים בשיווק אז הקפידו ליישם אותו.
עמוד נחיתה שאיננו רספונסיבי הוא חסר ערך בעידן הטלפונים החכמים. חשוב להקל על הלקוחות וליצור למשתמשים את האפשרות להתקשר לעסק בלחיצת כפתור (CLICK TO CALL) מתוך עמוד הנחיתה שלכם.
פלטפורמות לבניית עמוד נחיתה
כיום קיימות בשוק פלטפורמות רבות ומגוונות לבנייה של עמודי נחיתה, המאפשרות באופן פשוט וקל בנייה של עמוד בהתאם לצורך. חלקן חינמיות חלקן בתשלום, חלקן מעוצבות על ידי אנשי מקצוע חלקן ניתנות ליצירה ללא ידע מקדים כלל. לפניכם סקירה קצרה של הפתרונות הזמינים הקיימים כיום בשוק;

  • מערכות הדיוור השונות – הפתרון המומלץ לעסקים קטנים המנהלים את השיווק שלהם בעצמם
    מערכת הדיוור היא פתרון מומלץ למי שמעוניין קודם כל במערכת שיווק במייל. המומלצות שבהן מערכות הדיוור הישראליות כגון: VIPlus, אקטיבי טרייל, רב מסר, שלח מסר המציעות עמודי נחיתה מובנים בתוך המערכת ומחוברים ישירות לרשימות התפוצה. רובן מציעות ממשק פשוט וידידותי לשימוש הכולל שלל תבניות קיימות מעוצבות ואלמנטים מגוונים שרק צריך למקם ולקבוע בהתאם לצרכים.
    היתרון המשמעותי שמעניקות הוא חיסכון של הסירבול שבשילוב בין עמוד נחיתה למערכת הדיוור ומקל על חיבורם של הנרשמים ישירות לסדרת מסרים אוטומטית. ברוב מערכות הדיוור ניתן ואף מומלץ לחבר דומיין משלכם לדף הנחיתה ללא תשלום נוסף. החיסרון הבולט הוא שדפי הנחיתה שלכם יהיו תלויים לחלוטין במערכת הדיוור הספציפית בה נבנו ולא יוכלו לתקשר עם מערכות חיצוניות אחרות כך שבמידה והחלטתם להחליף מערכת תצטרכו לבנות אותם מחדש במערכת החדשה.
  • Vipluse – מערכת לדיוור ובה דפי נחיתה רבים. אני באופן אישי מאוד אוהבת לעבוד עם המערכת הזאת.
    היא קלה לתפעול, רספונסיבית, מכילה בתוכה אופציה של תוסף נגישות, ניתן להוסיף לה כתובת URL יחודית לעמוד הנחיתה ולהפוך אותו לעמוד נחיתה עם זהות המותג, כמו כן ניתן לקשר למכירה ישירה. המערכת עובדת עם שירותי סליקה של 2 חברות מובילות בשוק. בנוסף ניתן לחבר את הנרשמים לעמוד הנחיתה לרשימת הדיוור שלכם או לחבר למערכת CRM חיצונית.
  • וורדפרס wordpress  מדובר במערכת ניהול האתרים הפופולרית בעולם (כ70% מהאתרים ברשת).
    ניתן להשתמש בה בכמה אופנים:
    כתוסף ייעודי – שניתן להוריד עבור דפי נחיתה או תבנית דף נחיתה בסיסי שניתן לרכוש באתרים המציעים תבניות וורדפרס. אמנם ההטמעה דורשת ידע תכנותי מסויים אולם היתרון המשמעותי הוא יצירה של נכס אינטרנטי שמעבר להקמה הוא כמעט וחסר עלויות (למעט עלויות איחסון).
    באמצעות שירותי עיצוב ותכנות מקצועיים – שיבנו עמוד נחיתה בתשלום. ברגע שדף הנחיתה נבנה ניהול התוכן בו הוא פשוט וידידותי למשתמש.
    אם אתם בעלי ידע בעיצוב/תכנות או שאתם משתמשים בשירותיהם של אנשי מקצוע בתחום תוכלו ליישם אינסוף עיצובים ללא מגבלות כמעט. עמוד נחיתה על בסיס וורדפרס הוא נכס שלכם שאינו תלוי באף מערכת לתפעולו ולמעט עלות שרת האיחסון אין הוצאות נוספות וזה מאפשר חופש שימוש מלא. אמנם עלות ההקמה הראשונית תהיה יקרה משמעותית ממערכות אחרות בשל הצורך להשתמש בספקים חיצוניים עבור עיצוב ובנייה, אך לאחר הבנייה הראשונית ניהול התוכן הוא פשוט ואינטואיטיבי.
    חופש זה הוא חיסרון משמעותי אם תזדקקו להרבה תמיכה טכנית, שכן כל צורך טכני בדף הנחיתה יגרור פנייה לאנשי מקצוע ויגדיל את העלויות.
  • WIX – מערכת קלה לבניית אתרים ויצירת דפי נחיתה. השימוש הבסיסי בה הוא חינמי והיא אידאלית עבור מי שמעוניין בפתרון זול ומהיר שעדין נראה טוב.
    לרשותכם עומדות מגוון תבניות drag & drop מעוצבות ופשוטות לשימוש על ידי המשתמש שאינו מעצב או מתכנת. כל העיצובים בנויים בהתאמה לשימוש במובייל ובנוסף גם קיימת תמיכה בעברית.
    החסרונות שלה מתבטאים בעיקר בכל הקשור לטעינה של העמוד, הטמעת פיקסלים וקודי מעקב, שמסרבלים את השימוש והופכים אותו למורכב יותר, כמו כן המערכת נכון להיום חסרה מרכיב נגישות,  בנוסף אין אפשרות לבצע אינטגרציה אוטומטית למערכת דיוור חיצונית וזהו חיסרון משמעותי למי שעובד עם רשימות תפוצה. גם חיבור הדומיין שלכם לדף נחיתה כרוך בתשלום נוסף וזהו חיסרון משמעותי.

ולסיכום:
אחרי שסקרתי את הטיפים והפתרונות לבניית עמודי נחיתה מנצחים, נראה שמעולם לא היה קל יותר ליצור עמוד נחיתה, עם זאת אין ספק שזהו עדין אתגר לייצר עמוד נחיתה טוב ש"עובד" בשבילכם. בניגוד לאתר בו הושקעו משאבים רבים, עמוד הנחיתה הוא פונקציה גמישה ודינמית שניתנת לשינוי עם ההשתנות של העסק. חשוב לבחור את הפתרון בהתאם לתקציב וליכולות הטכניות ומשם להתקדם.

 

מאמרים נוספים