לא מבינים את מנהלי השיווק הדיגיטלי שלכם? קבלו את התרגומון

שפתם של מנהלי השיווק הדיגיטלי מורכבת מהמון מושגים באנגלית וקיצורים. הם מבינים את עצמם בינם לבין עצמם, אבל לעיתים הלקוח הולך לאיבוד בין המספרים והנתונים. אז הנה התרגומון המלא שיעשה לכם סדר ויעזור לכם להבין טוב יותר את דוחות המדיה הדיגיטלית.

1.SEO

השם המלא: Search Engine Optimization

ובעברית: אופטימיזצית מנועי החיפוש

למה זה משמש? בעולם הדיגיטלי אנחנו לא זזים מטר מבלי לחפש מידע במנועי החיפוש. ד"ר גוגל הוא לא השחקן היחידי במגרש הזה, אנחנו מחפשים המון בפייסבוק, באפליקציות מבוססות קידום כמו איזי ואפילו בwaze.  המשמעות היא שהמותג שלכם צריך להיות שם עבור לקוחות פוטנציאליים שמחפשים תשובות.
web-design-1953128_1920

2.PPC

השם המלא: PAY PER CLICK

ובעברית: עלות הקלקה

למה זה משמש? על מנת לבדוק את הצלחת הקמפיין עלינו לבדוק כמה עולה כל הקלקה. חשוב לערוך מעקב אחר הנתונים ולהיות עם היד על הדופק. אם עלות ההקלקה עלתה באופן משמעותי, למרות שלא שיניתם את קהלי היעד, יתכן שמשהו בתוכן של הקמפיין לא עובד כמו שצריך. חשוב לבקש את הנתון הזה בסיכום הקמפיין.
מה זה CPM

3. ENGAGMENT

ובעברית: מעורבות גולשים

למה זה משמש? עולם המדיה החברתית מבוסס על שיח מתמשך עם הגולשים. ככל שהשיח בין המותג לגולשים יהיה אינטסיבי יותר, כך תגדל החשיפה הויראלית של המותג שלנו. מה אנחנו מודדים בעצם? כל דבר שקשור לאינטראקציה עם הגולשים: לייק, תגובה, שיתוף, הקלקה על תמונה, צפייה בסרטונים, הקלקה על לינקים והורדת אפליקציות.

4.CPM

השם המלא: Cost Per Mile

ובעברית: עלות 1000 חשיפות

בקמפיין תדמיתי המבוסס על חשיפות גולשים, נצטרך לדעת מה היתה עלות החשיפה. כדי למדוד את החשיפה בצורה אחידה, נהוג למדוד את העלות לכל 1000 חשיפות. חשוב לדרוש את הנתון בסיכום כל קמפיין וכמובן להשוות בין הקמפיינים.

5.CPL

השם המלא: Cost Per lead

ובעברית: עלות ליד

מה המשמעות? ישנם קמפיינים המוכוונים למטרת איסוף לידים. מה זה ליד? טוב ששאלתם. ליד הוא לקוח פוטנציאלי המתעניין בשירות או במוצר המוצע למכירה על ידי עסק, חברה, ארגון או קמפיין פרסומי. פרטי ליד מכילים את פרטי יצירת הקשר עם הלקוח. שימו לב, אם מנהל השיווק הדיגיטלי הציג נתון מספרי על קבלת לידים במהלך הקמפיין, חשוב שתדאגו לקבל את פרטי הלידים, כדי שתוכלו להתקדם למטרה שלשמה עלה הקמפיין מלכתחילה, הגדלת מכירות.

6.Landing Page

ובעברית? דף נחיתה

למה זה משמש? כל קמפיין שמטרתו איסוף לידים מפנה לעמוד נחיתה בו אמור הגולש להשאיר פרטי התקשרות למטרת המשך התהליך. זה יכול להיות לצורך מכירה ממוקדת ואולי גם לצורך הגדלת רשימת התפוצה ויצירת קשר מתמשך עם הלקוחות הפוטנציאליים על ידי שליחת דיוור אלקטרוני. חשוב שדף הנחיתה יהיה קצר, תמציתי ומניע לפעולה להשארת פרטים.
לפוסט המלא על כיצד לבנות עמודי נחיתה מנצחים לחצו כאן

7.CTR

השם המלא: Click Through Rate

ובעברית: שיעור הקלקה

למה זה משמש? בקמפיינים הנמדדים על ידי הקלקות, חשוב לשים דגש על שני נתונים. הראשון הוא עלות ההקלקה CPC) או PPC), והשני הוא שיעור ההקלקה (CTR). בנתון זה בודקים את היחס בין ההקלקות לחשיפות. שיעור ההקלקות אמור לגדול ביחס לחשיפות ואם לא, משהו משהו לא עובד בקמפיין כמו שצריך והגיע הזמן לרענן את הקריאייטיב.

8.ROI

השם המלא: Return on Investment

ובעברית: מדד החזר השקעה

כן, לא גילינו לכם את אמריקה. זה מושג ידוע בעולם השיווק ובכלל בעולם העסקים. כל מהלך פרסומי נועד בראש ובראשונה על מנת להחזיר את ההשקעה ולהגדיל אותה. כאן חשוב לסכם את הקמפיין לא רק מול מנהלי השיווק הדיגיטלי, אלא גם מול מנהלי המכירות. אם מחזור המכירות לא גדל בהתאם לתוצאות הקמפיין, חשוב לדעת מדוע ואיך ניתן לתקן את הנתונים. בשורה התחתונה, קמפיין מוצלח הוא לא ערובה להגדלת מכירות, חשוב שגם הלקוח יהיה מעורב בתהליך וימנף את ההצלחה.
roi

9.Bounce Rate

ובעברית? אחוז נטישה

למה זה משמש? בקמפיין הקלקות המפנה לאתר או דף נחיתה, נרצה למדוד את התנהגות הגולשים באתר. חשוב לבדוק את זמן השהייה של הגולשים באתר. אם זמן השהייה ארוך יחסית ומספר הלידים נמוך, זה אומר שהתוכן לא מספיק מניע לפעולה להשארת פרטים. יתכן שהגולש פשוט הלך לאיבוד בין עודף המידע והחליט שלא להשאיר פרטים.

 10.Remarketing/Retargeting

ובעברית? שיווק מחדש

למה זה משמש? הפרסום ברשתות החברתיות מאפשר לנו לפלח באופן מדויק את קהל היעד אליו נרצה להגיע. מכאן, יהיה חבל לנו לרכוש מדיה חשיפה לקהל שאינו רלוונטי לקמפיין. קיימת אופציה להפיץ את התוכן שוב ושוב לקהל יעד ספציפי. ולא רק בפייסבוק, אלא גם בבאנרים באתרים אחרים. מבחינת הגולשים, הקמפיין שלנו יבלוט בכל פינה שהם יגלשו בה, מהמחשב או מהטלפון הנייד. הם יחשבו שקנינו את האינטרנט, אבל אנחנו נדע שבסך הכל ניהלנו נכון את התקציב.

מאמרים נוספים