ריאיון ברדיו או בטלוויזיה הוא בעצם שיחה שלה יש מאזינים או צופים ריאיון הוא אחד הדרכים האפקטיביות להעביר את המסר שלכם דרך אמצעי התקשורת.

מרשל מקלוהן אחד מחוקרי התקשורת הידועים בתחום, תבע את המשפט 'המדיום הוא המסר' שמשמעותו בכל מדיום יועבר המסר בצורה אחרת.  המדיום הטכנולוגי ולא התוכן הוא שקובע את ההשפעה.

הכוונה היא שהמסר שיועבר באמצעות ריאיון בטלוויזיה לא יהיה זהה בהשפעתו על מסר שיועבר באמצעות ריאיון ברדיו. הדבר נובע מההבדלים בין שני המדיות – המצולמת )טלוויזיה) לבין המשודרת (רדיו).

ולמרות זאת לכל מדיה יש  יתרונות וחסרונות  כאן אנסה לפרט ולהסביר קצת על  הרדיו ובפוסט הבא על הטלוויזיה.

במשך עשרות של שנים ומאז הקמתו (שנות ה-20) היה הרדיו פופולארי ושימש כבידור להמונים בבתים הפרטיים.

למרות התפתחות הטכנולוגית והקמת אמצעי תקשורת נוספים במהלך השנים: טלוויזיה (בעולם תחילת שנות ה-40 , בישראל 1968) ריבוי הערוצים בכבלים ובלוויין, הפיתוח המואץ של האינטרנט  (תחילת שנות ה-90 ועד ימינו) והרשתות החברתיות .הרדיו עדין כאן חי ובועט .

באופן אישי אני אוהבת את הרדיו ומאזינה לא מעט. הרדיו הוא הסיבה שבחרתי להפוך להיות אשת תקשורת והחלום נרקם אצלי עוד שהייתי טינאג'רית זבת חוטם  וציפור לילה.  יום אחד אזרתי אומץ והתקשרתי לרדיו ירושלים, תחנה שממש אהבתי ועליתי לשידור ומאותו יום נדבקתי בחיידק הרדיו 🙂 ואף זכיתי למעין פינה לא רשמית אצל השדרנית מיכל מירון שקד (ז"ל(.

מכאן הדרך ללימודי התקשורת וההשתלבות בתעשייה הייתה טבעית.

יתרונות בריאיון ברדיו

חסרונות בריאיון ברדיו

טיפים לריאיון ברדיו ואיך ממנפים את הריאיון לאחר שידורו: