איך להשתמש ב-whatsapp לטובת העסק שלך!

whatsupp היא רשת חברתית שהושקה ב2009 כתחליף חינמי לשליחת הודעות וביצוע שיחות טלפוניות. מאז נקנתה על ידי פייסבוק ב- 2014 נוספו לה פיצ'רים נוספים וחשובים. האפליקציה הפכה במהירות לנפוצה בעולם וקשה כיום למצוא בישראל אנשים שלא עושים בה שימוש. וואטסאפ מאפשרת לעסק להגיע אל לקוחותיו באופן מהיר ובלתי אמצעי וכל זה לרוב בעלות אפסית.
אז איך אפשר להשתמש באפליקציה כפלטפורמה שיווקית לקידום העסק?
whatsapp-logo
הנה כמה טיפים מנצחים:

יצירת רשימת תפוצה ללקוחות
בשונה מקבוצות הווטסאפ הרגילות שבהם ריבוי מסרים מהווה מטרד עבור הלקוחות.
כאשר שולחים הודעה ברשימת התפוצה היא מגיעה ישירות ללקוח אך הלקוחות אינם יכולים לראות אחד את השני ולקרוא את ההודעות אחד לשני.
היתרון הוא שההודעה מגיעה למקבל כהודעה אישית (אלא אם כן הנוסח שיצרתם פחות אישי). ניתן ליצור קבוצות המאגדות את הלקוחות (עד 250 משתמשים) עם זאת ניתן ליצור מספר רשימות שונות, על פי תחומי עניין ולשלוח הודעות לכל קבוצה בנפרד.
למשל רשימת תפוצה של ילידי ינואר – ולשלוח אליהם מתנה/הטבה מיוחדת רק עבורם למימוש בחודש יום ההולדת.

איך בוחרים אנשים לרשימת תפוצה חדשה      איך ליצור רשימת תפוצה לצרכים שיווקים של העסק - שגב מדיה

כפתור שיתוף באתר העסק
ברוב האתרים כיום כבר מוטמעת האפשרות לשתף את המידע באמצעות כפתורי שיתוף שונים כגון: פייסבוק, לינקאדין, טוויטר, ושאר רשתות חברתיות. בנוסף לאלו קיימת האפשרות ליצור כפתור לשיתוף ב- whatsupp (בתנאי שהאתר מותאם למובייל והגלישה נעשית מטלפון נייד). כפתור זה מאפשר לשתף את העמוד שהגולש נמצא בו עם חבריו ברשת החברתית באופן פשוט וקל. בין אם מדובר בשירותים/מוצרים או אפילו בפוסטים עם מידע שאתם מעלים לאתר, זוהי דרך נוספת להקל על הלקוח ולהנגיש לו את שיש לכם להציע לו.
כפתור שיתוף

גלישה ב – whatupp באמצעות המחשב:

בשביל להקל עליכם לשלוח הודעות/מסרים שיווקים ובהם הטבות, מתנות וכו' לחוג לקוחותיכם. אתם יכולים להיעזר באתר של וואצאפ לגלישה מהמחשב. פשוט היכנסו ללינק הבא: https://web.whatsapp.com/, סירקו את הברקוד בטלפון ותחברו ישירות לאפליקציה ולאנשי הקשר מהטלפון.
באמצעות גלישה ישירות מהמחשב אפשר לשלוח עיצוב שעשיתם, לינק ישיר לאתר, קוד להטבה או כל דבר אחר שתרצו.

איך להתחבר לוואצאפ מהמחשב בקלי קלות - שגב מדיהיצירת קמפיין ויראלי- הפצת תכנים באמצעות המשתמשים – פרסום בקבוצות
whatsupp יכולה להיות פלטפורמה נהדרת לביצוע קמפיינים שיווקיים. הרי רובנו חברים במספר קבוצות וואטסאפ, והשימוש באפליקציה הפך כל כך תדיר, מהיר וקל שכל הטבה שיש בה הנחה שווה/ערך מוסף יכולה לעבור "מעצמה" מקבוצה לקבוצה באופן ויראלי, במיוחד בקרב בני נוער ואנשים הפעילים מאד ברשתות חברתיות. ניתן לנצל זאת כדי לפרסם קוד הטבה או מבצע קידום מכירות.
ואם כבר בחרתם לשווק בדרך זו זכרו שעדיף לעשות את זה באמצעות תמונה בעלת אפקט ובה תוכן קצר וממוקד עם כל הפרטים עליה, ולא כהודעת טקסט עם קישור שכן לאחר שיתוף אחד הקישור לא מצטרף לשיתוף הנוסף.

Picture6

מאמרים נוספים