כמה פעמים יצא לכם לראות בתמונת הפרופיל בפייסבוק של החברה או החבר תמונה של הזוג המאושר מצולם ביום חתונתו? כמה פעמים יצא לכם לראות תמונה של חבר/ה בטיול בחו"ל, עם משקפי שמש? מגדילים לעשות אלו שבמקום תמונת פרופיל שלהם הם מעלים תמונה של הלוגו שלהם ועוד שלל תמונות פרופיל מיוחדות שכאלה.
חשיבות ההקפדה על התדמית ברשתות חברתיות
רושם ראשוני ברשתות החברתיות משול בדיוק לרושם ראשוני שתעשו בעולם האמיתי והוא חשוב בעסקים ובכלל.
אם אתם עצמאים או שכירים בחברה, הקפידו על התדמית שלכם ברשת! אף פעם אתם לא יכולים לדעת מי בדק את הפרופיל שלכם לפני פגישה עסקית, או לפני ריאיון עבודה שממש רציתם.
סיפור קטן שקרה לי, קראתי בעיתון על כמה חבר'ה צעירים וערכיים שהקימו עמותה להתיישבות בנגב. מאוד התחברתי לסיפור ומיד שינסתי מותנים ובדקתי על פי השם שהופיע בכתבה במי מדובר. מצאתי את הבחור בפייסבוק עם תמונה שלא השאירה לי מקום לדימיון, הבחור היה מצולם עם רובה ומשקפי שמש ועם חיוך מרוח לו על הפרצוף. מיותר לציין שזאת ממש לא התמונה שהייתי מצפה לראות מהדמות שהשתקפה מהכתבה. החלטתי לוותר ולא לפנות אליהם.
אמנם זאת קלישאה אבל אכן תמונה שווה אלף מילים, לכן התמונה שאתם בוחרים להעלות לרשתות החברתיות בפייסבוק, באיסטגרם, בטוויטר ובכל מקום שתמצאו לנכון לפעול, צריכה לשקף את מי שאתם רוצים לשדר, מה אתם רוצים לשדר ואיך.
יש אינספור דוגמאות למראה המתאים לתדמית שאתם מעוניינים לשדר.
מתוך מצילומי תדמית שערכתי לאחרונה. צילום: יעל אפשטיין
להלן כמה טיפים:
1. השקיעו בתמונות תדמית מקצועית.
2. צילומי תדמית לא חייבים לעלות המון, אפשר להתארגן כמה חברים ביחד ולקבוע עם צלם בסטודיו שלו או בכל מקום שתבחרו ולהוזיל עלויות.
3. בצילומי התדמית דאגו להיות נינוחים וטבעיים עד כמה שאפשר.
4. הקפידו גם שתמונת הפרופיל שלכם תהיה עדכנית, גדולה ובולטת.
5. חשבו על התדמית שברצונכם לשדר, הגיעו עם כמה סטים של בגדים שיתנו מקום למשחק עם המראה.
בונוס נוסף שתקבלו זה הרבה מחמאות ופרגון על תמונות התדמית שלכם 🙂
בהצלחה!