טיפים מנצחים לניהול חשבון עסקי באינסטגרם:

אינסטגרם – לעדכן, לתייג, לפרסם ולהניע לפעולה
האינסטגרם היא פלטפורמה חשובה ביותר לעסקים שרוצים לקדם את עצמם ולהגיע לקהלי יעד חדשים. היא אמנם מתנהלת עצמאית אך שייכת לפייסבוק, ובזכות קשר זה מהווה אפיק שיווק חשוב מתמיד. לניהול העמוד העסקי באינסטגרם יתרונות רבים – זוהי דרך טובה להגדיל את הנוכחות שלכם ברשת ולחשוף צדדים נוספים בתדמית המותג.
ליקטנו בשבילכם כמה טיפים מעולים שיעזרו לכם לנהל חשבון עסקי מוצלח באינסטגרם:
1. הגדרת פרופיל באינסטגרם
חשוב להשקיע בבנייה נכונה של הפרופיל שלכם. יש לפתוח את החשבון תחת שם הדף העסקי/המותג ולהוסיף תמונת פרופיל רלוונטית או את הלוגו ולחבר את החשבון לעמוד העסקי בפייסבוק. מעבר לזה כל תוספת של מידע או תיאור שיווקי גם הוא יועיל, במיוחד אם הוא כזה שיעזור לעוקבים להבין מה השירותים או המוצרים שאתם מציעים.
2. הבלוג העסקי של אינסטגרם
מותגים רבים עושים שימוש באינסטגרם לקידום עסקיהם. בבלוג של אינסטגרם יתעדכנו באופן שוטף חדשות מהחברה, תיאורי מקרה, טיפים ודוגמאות להתנהלות של חשבונות שונים. שווה לקרוא ולהתעדכן.

ללא שם
3. תתמידו בשיקוף עשייה
הרשתות החברתיות מתעדכנות כיום בקצב מהיר. כדי להישאר תמיד בתודעה יש לדאוג לייצר נוכחות קבועה ברשת. עסק חי ודינמי שמתחדש כל הזמן ייצר עדכונים שוטפים על בסיס קבוע.

15895300_10154898249208288_3612423331611958014_n
4. שלבו בין תמונות עסקיות לתמונות "כיפיות"
הייחוד של האינסטגרם הוא הדגש הויזואלי. השימוש בתמונות מאפשר לכם לספר סיפור ולייצר נרטיב מסוים המשקף את תפיסת עולמכם ולכן חשוב לדעת מה להעלות. כדאי ורצוי להעלות לא רק תמונות בעלות תוכן שיווקי כגון מבצעי קידום מכירות, הטבות מוצרים וכד' אלא גם תמונות כלליות "מהנות" יותר ומעוררות השראה שיש בהן ערך מוסף, תמונות שמשדרות תחושה של מותג ייחודי וכיפי, שעושה חשק להכיר אותו מקרוב.
בתמונה: תמונה מתוך האינסטגרם של הדוגמנית נטלי דדון.

15875657_352100148510128_1231789177314476032_n
5. בססו את קהל העוקבים שלכם
השיגו וטפחו כמה שיותר עוקבים. ככל שיהיו לחשבון יותר עוקבים הוא יהיה יותר יעיל. לשם כך ניתן לבצע כמה פעולות;
א. שימוש בהאשטאג (#)
תיוג\תגיות מאפשרות לאנשים לבצע חיפוש תוכן לפי מילות מפתח. לכל תמונה שמעלים לאינסטגרם ניתן לצרף עד 30 נושאי תיוגים. זוהי דרך פשוטה ויעילה להשיג חשיפה לקהל חדש מרחבי הרשת שלא נמנה על עוקביך. מה שצריך לעשות זה להקליד בכיתוב התמונה או בתגובה אליה את הסימן # ולאחריו את הנושא הרלוונטי בעברית\באנגלית, או בכל שפה רלבנטית אחרת. שימוש בהאשטאגס פופולריות ורלבנטיות יעלה את הפוטנציאל לחשיפה.
תמונה מתוך האינסטגרם של הזמרת ביונסה:

5
ב. חיבור חשבון הפייסבוק שלכם לאינסטגרם
חשבון האינסטגרם העסקי שלכם יהיה יעיל יותר ככל שיהיו לו יותר עוקבים שישתפו את התוכן שלכם. לצורך כך ניתן לשתף את התמונות שאתם מעלים ברשתות החברתיות.
ג. הטמעת תמונות או סרטונים מהאינסטגרם בבלוג או באתר החברה – בדומה ליוטיוב ניתן בלחיצת כפתור לשתף תמונות או סרטונים שאתם מעלים לפרופיל שלכם בכל דף אינטרנט שתבחרו. פעולה זו תגדיל את החשיפה לחשבון שלכם.

בתמונה: אתר האינטרנט של מותג האופנה פראדה

p
6. לא הכמות אלא האיכות
בסינכרון עם פייסבוק וטוויטר, כדאי להיזהר מלהעמיס ולהלאות את העוקבים בתוכן. תדירות ההעלאה היא חשובה עם זאת אין צורך לפרסם תמונה בכל יום. השתדלו להקפיד להעלות תוכן אמיתי ואיכותי, כזה שיוכל להיות מזוהה עם המותג שלכם. הכינו תוכנית עבודה ובה פירוט לוח זמנים לפרסום. באמצעות מעקב תוכלו לדעת מתי בדיוק יש להעלות תמונה חדשה לחשבון.

7. יצירת מבצעים מקדמי מכירות ייחודיות לעוקבים שלך
דרך נוספת לתחזק קהל עוקבים היא לשלב פעילויות דרך החשבון העסקי. למשל ניתן לייצר תחרויות צילומים או להציע הטבות בלעדיות לעוקבי האינסטגרם. כך תבנו בסיס נאמן של עוקבים.

8. הנעה לפעולה
פרסמת מוצר חדש או יצאת במבצע קידום מכירות? אל תשכח לצרף את כל המידע הפרקטי
חשוב לספר לעוקבים באינסטגרם, מה כתובת החנות, מהן שעות הפתיחה או הפרטים ליצירת קשר במידת הצורך.

מאמרים נוספים