10 כללים שיעזרו לכם לנהל נכון את השיווק בפייסבוק

אתם כותבים פוסטים, מפעילים קידום ממומן, מקבלים לייקים אבל לא רואים שיפור במחזור המכירות של המותג שלכם. קבלו את עשרת הכללים שיעזרו לכם לנהל ביעילות את הקמפיין שלכם ולהגיע ליעדים שהצבתם.

 

1.בנו אסטרטגיית תוכן

המפתח לקמפיין מוצלח היא אסטרטגיה. פייסבוק הוא בראש ובראשונה כלי ליצירת שיח עם צרכנים פוטנציאליים. ללא אסטרטגיה, אתם פשוט תלכו לאיבוד. הגדירו מראש כמה פוסטים תעלו בכל חודש, מה יהיו הנושאים שתדברו עליהם וכמובן, הקפידו על מינון בין תוכן מכירתי לתוכן תדמיתי.

כתבו תוכנית תוכן - איך לשווק בפייסבוק ב-10 צעדים, שגב מדיה2.צרו תוכן איכותי

התוכן הוא המלך, זהו כלל חשוב בכל מה שקשור לקידום ברשתות החברתיות. לנו יש חוק ברזל, לא להעלות פוסטים שהם לא מספיק טובים מבחינתנו. תוכן איכותי הוא כזה שנותן ערך ללקוח מעבר למכירה, או במילים אחרות, תוכן תועלתני. חשבו מה הייתם רוצים לקרוא אם הייתם בנעליו של הגולש, איזה תוכן היה כובש את לבכם. אחרי הכל, שיווק הוא חיזור והצרכן צריך להתאהב בכם.

 

3.השקיעו בתמונות

כחלק מהליך החיזור, למראה החיצוני יש משמעות גדולה. חשוב להשקיע בצילום תמונות ייחודיות או בחירת תמונות קנויות מתוך מאגר. התמונה חייבת להיות ברזולוציה איכותית ומעל לכל להתאים למסר אותו אתם מבקשים להעביר. חשוב להיות מקוריים. אם אהבתם תמונה מסוימת אבל ראית שכמה מותגים כבר עשו בה שימוש, ותרו עליה ובחרו תמונה אחרת.
אם יש לכם אפשרות לצלם תמונות איכותיות ומקוריות תמיד תעדיפו להשתמש בהן.

Big Data Creative Thinking Ideas Concept
Big Data Creative Thinking Ideas Concept

4.הקפידו על גדלים מתאימים

לפייסבוק יש גריד קבוע, שמשתנה מפעם לפעם. חשוב להקפיד להעלות תמונות בהתאם לגודל המודעה אותה אתם מבקשים להעלות.
פוסט תמונה מלבנית – 1200/900
פוסט תמונה מרובעת – 900/900
פוסט תמונה קליקבילית – 1200/628
שימו לב שפייסבוק עושה שינוים מעת לעת בגדלים האופטימליים לתצוגה מהמובייל ומהדסק טופ.
הקפידו לעקוב ולהישאר מעודכנים.

 

5.צרו זהות מותגית

חשוב שהגולשים ידעו לזהות את הפוסטים שלכם גם מבלי לקרוא את התכנים. הוסיפו אלמנט עיצובי ייחודי לתמונות שלכם וכמובן את לוגו המותג. מומלץ לעדן את האלמנט העיצובי ככל הניתן ולתת דגש לתמונה שבחרתם.
הנה מספר דוגמאות מלקוחותינו:
בישול מוליקולרי5להתאהב באוכלטיזר דייט אמא ובת - 22.8.17הטבה 3

6.מננו את הטקסט על התמונות

תמיד תוכלו להוסיף כותרת או מסר כתוב לתמונות שלכם. אבל כאן חשוב להיזהר. בעבר פייסבוק הגבילו את הטקסט על התמונה בהודעות קידום ממומן עד ל-20% טקסט, ויש להם אלגוריתמים שיודעים לזהות את הטקסט על התמונות. כיום הם לא בדיוק אוכפים את החוק, ומאפשרים לעבור את מגבלת ה-20% טקסט. אנחנו לא ממליצים לעבור את המגבלה, מאחר שפייסבוק מאפשרת עדיפות בקידום למודעות שיש בהן מעט טקסט. בשורה התחתונה, כדאי להימנע מלהעלות תמונות המכילות הרבה טקסט.

 

7.אל תחפרו

בהמשך למה שאמרנו על תוכן איכותי, חשוב מאוד למננן את הפוסטים. יש דברים פנים ארגוניים שיכולים לעניין אתכם מאוד, אבל הם לא בדיוק מעניינות את הגולשים. זכרו, פייסבוק אינו לוח מודעות!. זה לא המקום לאחל מזל טוב לברכה מהנהלת חשבונות לרגל נישואי הבת. זה לא תוכן שיעניין את קהל הצרכנים שלכם. הפרידו בין תוכן פנים ארגוני לחוץ ארגוני.

 

8.קדמו את התוכן

מאז שפייסבוק הנפיקה מניות והפכה לנסחרת בבורסה, הרבה יותר קשה לקבל חשיפה אורגנית וויראלית. הקידום הממומן מגדיל את החשיפה ובכך מעלה את הסיכוי ליצירת מעורבות גולשים. היתרון הנוסף של תוכן ממומן הוא בכך שניתנת לכם האפשרות לבחור למי לחשוף את המסר שלכם. וזה מאוד חשוב.

 

9.בדקו את הפילוח

לא כולם צריכים לראות את המודעה שלכם. אלא רק מי שנמנה על קהל היעד של המותג שלכם. תוכלו להגדיר את קהל היעד על ידי נתונים דמוגרפיים כמו: גיל, סטטוס משפחתי, מקום מגורים ובנוסף גם תחביבים, תחומי עניין ועוד. הקדישו מחשבה יתרה על פילוח הקמפיין ועקבו אחר התוצאות.

 

10.מדדו את הקמפיין בכל יום

קמפיין מוצלח הוא קמפיין מנוהל. אל תעבדו בשיטת "שגר ושכח". בדקו מה עשה הכסף שלכם. האם עלות ההקלקה הגיונית? האם יש המרה טובה בין מספר החשיפות למספר ההקלקות? האם אתם מקבלים מספיק לידים ביחס לחשיפות? חשוב לבדוק את הנתונים באופן עקבי על מנת שתוכלו לשפר את הנתונים במהלך הקמפיין.
זקוקים לייעוץ שיווקי ממוקד ? דברו איתנו 0523432476

מאמרים נוספים