כשאתם מחפשים מתכון, רוצים לרכוש חולצה, למצוא מידע אודות אירוע מסויים, כמה פעמים ביום יוצא לכם לפתוח את גוגל ולחפש? כמה מתוך החיפושים שלכם הם ויזואליים? כנראה שרובכם עושים זאת די הרבה ואפילו כמה פעמים ביום.
בדיוק מתוך ההבנה שלאור שהשימוש התדיר ברשתות החברתיות הפך הדגש על תוכן ויזואלי חלק לבלתי נפרד מההתנהלות היום-יומית שלנו ברשת – נוצרה פינטרסט.
אז למי שעדין לא לגמרי הצליח להבין, פינטרסט הינה רשת חברתית מבוססת תמונות. היא למעשה מעין "לוח נעיצה" וירטואלי אינסופי, אליה ניתן לקטלג ולאסוף מידע הזורם ברשת. כל משתמש יוצר לעצמו לוח השראה עצום אליו מצטברים עוד ועוד ידע אותו מעוניין המשתמש לשמור כנגיש, ואליו הוא גם יכול לחזור בכל זמן שיחפוץ.
פינטסט אומנם כבר די ותיקה, עם זאת עסקים רבים עוד לא לחלוטין למדו כיצד להשתמש בה לטובת קידום עסקיהם ולכן החלטתי להציג בפניכם כמה טיפים שאספתי על מנת לשדרג את חשבון הפינטרסט שלכם.
איך תרתמו את פינטרסט לטובת קידום העסק שלכם
אז מאחר והדגש בפינטרסט הוא ויזואלי, עבור בעלי עסקים המוכרים מוצרים אונליין זוהי פלטפורמה הכרחית! אבל לא רק, גם אם אתם בעלי מותג/שירותים מסוג אחר פינטרסט היא כלי מצוין כדי לספק פן נוסף לתדמית שאתם מעוניינים לייצר בפני לקוחות פוטנציאליים. זהו כלי מעולה לחשוף ולהיחשף וגם לאסוף רעיונות טכניים ומקצועיים על הצגה, הגשה ושיווק.
אז איך זה עובד?
ראשית כל משתמש פותח מנוי פעיל ומגדיר את הפרופיל שלו. חשוב לוודא שנרשמים לסוג הנכון של חשבון (Pinterest Business). גם החשבונות הפרטיים וגם העסקיים הם חשבונות חינם בפינטרסט, אך לחשבונות עסקיים יש גישה לכלים שימושיים כמו מידע וסטטיסטיקות, נעיצות מקודמות בתשלום ועוד.
כל משתמש בפינטרסט מרכיב לעצמו לוחות (board) במגוון נושאים (כגון: "עיצוב פנים", "שיווק" "טיולים", "מתכונים") לצד נושאים חופשיים שמשתמשים הגדירו בעצמם ("קולקציית אביב 2017 " או "השראה לגזרות שמלת כלה"). את הלוחות ימלא המשתמש בתמונות רלוונטיות, רצוי לפי סדר חשיבות.
1.ראשון במעלה – תחום העיסוק/המוצר העיקרי שלי
כל דף עסקי בפינטרסט יכול וצריך לייצר עמוד מרהיב, מדליק ומעורר השראה. תתפלאו לגלות אבל גם המוצר/המותג הכי טכני יכול להיראות מעולה בפינטרסט. לשם כך השקיעו בתמונות שאתם מצלמים, וביחרו את אלו בהן המוצר/השירות שלכם נראה טוב ומשולב באופן טבעי.
שאלו את עצמכם מה מאפיין את המוצרים שלי או את המותג שלי? איזו תדמית הייתי מעוניין ליצור? מה אני יכול להציע ללקוחות שלי שאחרים לא מציעים? מהו הערך המוסף שהייתי רוצה להציע לעוקבים שלי? במענה על שאלות אילו תוכלו להרכיב עמוד עסקי ייחודי ומסקרן בעל קטגוריות שמייצגות אתכם ואת המוצר שלכם באופן מדויק ואטרקרטיבי.
2. ספרו את הסיפור שלכם – הוו מקור השראה לעוקבים שלכם
כמו בפייסבוק ובאינסטגרם, נצלו את הרשת לספק מבט אישי יותר, הצצה אל מאחורי הקלעים של העסק שלכם. חשוב לספק לעוקבים שלכם עניין אמיתי וחידושים על מנת שימשיכו לעקוב אחריכם. זה יכול להיות תמונות מפגישות, מתהליך הייצור או מהמשרדים שלכם, הדברים שנותנים לכם השראה, או הפרצופים שמאחורי המותג, וכד'. הפכו את הלוח שלכם לעמוד שנותן לגולשים ערך מוסף ומעשיר אותם במידע, רעיונות, חדשנות ועוד.
בתמונות: העמוד של חברת האופנה Urban Outfitters – צילומים מרהיבים וקטגוריות מגוונות
3. מיהו הלקוח האידיאלי שלכם?
כאשר מקדמים עסקים/מוצרים ברשתות החברתיות בדרך כלל משקיעים את רוב המאמצים בפרסום המוצרים/השירותים עצמם, מתוך מחשבה שככל שתגדל החשיפה כך יגדלו הרכישות, מה שיכול להיות נכון על פי רוב, עם זאת כדאי לקחת בחשבון גורמים נוספים. רצוי לייצר מאגר שנוגע לא רק לתחום העיסוק העיקרי שלכם או לתחום המוצרים שאתם משווקים אלא גם לתחומי עניין וידע משלימים/משיקים לתחום העיקרי, דהיינו תחומים נוספים שיכולים לעניין או להיות רלוונטיים לקהל שעוקב אחריכם. ככל שהחשבון יהיה מגוון, ומלא תוכן כך יהיו לו יותר עוקבים.
4. הקפידו להיות ממוקדים וברורים
בכל פריט מדיה שננעץ, במיוחד כשמדובר בתוכן שאנחנו מעוניינים לקדם, רצוי שיהיו נוכחים הפרטים הבאים:
כותרת מדויקת וברורה -הכוללת תיאור מפורט של המוצר.
תיוג (האשטאג) – בדומה למנועי חיפוש אחרים גם פינטרסט מאפשר חיפוש לפי מילות מפתח. שימוש בתיוגים יעזור להפיץ את התוכן שאתם מבקשים לקדם. שימו לב, חשוב להקפיד על התאמה בין התיוגים, כותרת התמונה והתמונה.
לינקים – כל פריט מידע שאתם נועצים כולל בתוכו קישור לדף אינטרנט. רצוי שמוצרים שלכם יקשרו ישירות לדף רכישת מוצר בחנות הוירטואלית שלכם.
אם המוצר שלכם הוא תוכן שאתם מעוניינים לקדם או מותג קשרו אותו אל דף מידע ספציפי לתוכן שאתם מבקשים לקדם.
מחיר – בקישורים מסויימים (למשל לחנויות etsy) יופיע כבר המחיר יחד עם התמונה בחיפוש. כדאי שגם מידע זה יופיע, מאחר ואם נעצתם מוצר מסויים ומחירו התעדכן, תזכו לקבל התראה על כך במייל (בהתאם להגדרות הפרופיל).
שימו לב, קידום של עמודי פייסבוק פחות מומלץ באמצעות פינטרסט, בעיקר מאחר ואילו שני מותגים מתחרים. פינטרסט מאוד מקשים על שיתוף תכנים מתוך הרשת החברתית בטענה שהם מגנים על זכויות יוצרים, חוץ מזה זה לא מומלץ מאחר ופייסבוק זוכה לדירוג נמוך על ידי האלגוריתם החיפוש של פינטרסט.
בתמונה: מוצר מתוך לוח בשם: #UOHome בעמוד של חברת האופנה Urban Outfitters. ניתן לראות כי לתמונה היפה מצורף שם פריט ומחיר, לחיצה על הפריט תעביר אותי לעמוד של המוצר בחנות הוירטואלית בתמונה התחתונה.
5. איספו וגם שתפו!
פינטרסט מהווה אפשרות נגישה לבסס את עצמכם כמקור של ידע והשראה בתחומכם בפני הלקוחות שלכם.
לכן חשוב לפרסם בפינטרסט באופן עקבי. הפעילות בעמוד הפינטרסט עסקי שלכם חייבת להיות תדירה ושוטפת אחרת העמוד לא ייחשף ומספר העוקבים שלכם לא יגדל. מומלץ לנעוץ פריטים חדשים לפחות מספר פעמים בשבוע, אם לא ביום. עדכנו את הלוחות שיצרתם בהתאם לרלוונטיות. אפשר להוסיף לוחות חדשים בהתאם למוצר חדש שלכם, בהתאם לעונה או לטרנד העכשווי. יחד עם התוכן שלכם דאגו לשלב גם תוכן כללי שנאסף מרחבי הפינטרסט.
מומלץ להתחבר לחשבון הפינטרסט באמצעות פייסבוק או טוויטר, אך אפשר להירשם גם באמצעות האימייל. היתרון בשימוש ברשתות חברתיות הוא שתוכלו להתקין אפליקציות שיגרמו לפינטרסט "לתקשר" עם פייסבוק ולהיפך, וכך תוכלו לשתף תכנים שאספתם בפינטרסט בפייסבוק או לעקוב אחרי חברי הפייסבוק שלכם ולקבל התראות כשהם מצטרפים לפינטרסט. זהו מהלך יעיל בגיבוש בסיס של עוקבים, שנמצא יעיל יותר ככל שיש לכם יותר חברים בפייסבוק / עוקבים בטוויטר.
בנוסף חשוב לבצע הטמעה של כפתור פינטרסט באפליקציה שלכם או באתר החברה/המותג/הבלוג. הקפידו לנעוץ בפינטרסט כל עדכון תוכן/מוצר באתר/ פוסט חדש שאתם מעלים לבלוג, כך גם יהיה לכם תוכן חדש להכניס לעמוד הפינטרסט שלכם וגם יוכל הפוסט שלכם לזכות בחשיפה גדולה יותר לקהל חדש.
בתמונה: כפתורי ההטמעה הנמצאים באתר.